anket, evrim teorisini kabul ediyor musunuz?

anket seçeneklerinden biri 20 oya geldiğinde sonlanacaktır.


  • 0
    tesla52 3.3.2020 14:26 ~ 14:28
    https://www.puiv.com/i/Q44Y8PID

    puivde gezinirken bu başlığa denk geldim ve okudum, 4 yıl önce puivin seviyesinin bu kadar düşük olması beni üzdü. şuanda puivin evrime bakışını merak ettiğimden başlığı açmak istedim.
    0
    gaddarus 3.3.2020 15:21
    bir başlık ile tüm puive genelleme yapman üzücü 3-4 yıl önceki başlıkların kalitesi son 2 yıldır yok(nadiren çıkan kaliteli başlıkları katmıyorum). bu suçu sana atmıyorum yanlış anlama bende de var çoğumuzda var belki aktifliğin az olması etkiliyor olabilir
    0
    tesla52 3.3.2020 15:28 ~ 15:32
    aynn bu hatamı farkedip aşağıda telafi ettim. mortala ulaşında acık reklam yapsın, ben mesela yazar mı olmak istiyorsun sorusuyla alakasız bir siteden geldim puive :) 1 kaç aya mortal tek kalacak buralarda.
    adamın yazdığına bak yavv.
    evrim tamamen islamiyeti yok etmek için ortaya çıkmış bir akımdır.
    0
    gaddarus 3.3.2020 18:00
    sitenin eksiklerini tamamladıktan sonra tanıtım yapacaktır
  • 0
    aydakigunes 3.3.2020 14:41
    4 yıl önce puiv mi varmış?! :d
    0
    tesla52 3.3.2020 14:45
    ben 2015 başlıklarını gördüm öncesini bilmiyorum, hemde o zamanlar baya aktifti şuan 10-15 kişi takılıyor baksana g20 listesi bile 17 de kalmış 20ye tamamlayamamışlar :) sayfaya acil reklam lazım.
  • 0
    redlack 3.3.2020 15:02
    4.nesil yazar, eski puivi eleştiriyor. tatlı. puiv şu an sadece dindar kesimin ele geçirmeye çalıştığı herkesin anlamsız fikirlerini propaganda misali yaymaya çalıştığı bir ortam.
    1
    tesla52 3.3.2020 15:25
    1. nesillerin hissettiklerini bizde hissediyoruz çünki, açtığınız her başlık yaptığınız her yorumu açıp okuyup o güne dönebiliyoruz. puivin seviyesini tek bir başlık üzerinden eleştirmemde hata oldu ama, şimdiki maymunlar neden insan olmuyor, hadi atayizler bunuda açıklasın gibi argümanların ciddi olarak söylenip bu kadar beğeni alması normal değil. 2. söylediğine katılmıyorum 2-3 tane kendi tabiriyle dindar olup içerik paylaşan var. genelde gülmeye geliyorlar şuan puive.
  • 0
    bablisok 3.3.2020 16:58 ~ 16:59
    evrim vardır ama evrim insanlarda geçerli değildir ve insanlar maymundan gelmemiştir
    şöyle ki :
    1. hayvanlar sudan yaratılmıştır bu bilgi kuranda da geçmektedir (enbiya 21/30) ve evrime göre bütün canlılar sudan oluşmuştur
    2. hiçbir canlı evrimle irade sahibi olamaz. şimdi şöyle ilkel hayvanlar diye bir kavram yoktur çünkü hayvanların tümü ilkeldir bin hatta milyonlarca yıl önceki hayvanlar ile şimdiki hayvanlar arasında fiziksel farklılık dışında hiçbir farklılık yoktur
    3. eğer evrim canlıda irade oluştursaydı maymunlar dışında birçok hayvan şuan insanlar gibi olurdu yarı yaratıcılık özelliği kazanırdı
    buradan bakarsak eğer evrim sadece hayvanlarda gerçekleşmiştir insanlar hayvanlardan ayrı irade sahibi olarak yaratılmıştır
    birde şöyle açıklayayım yani şimdi bir maymun uçabilir yüzebilir hatta fareler gibi yerin altında yaşayabilir ama asla irade sahibi olamaz
    0
    tesla52 3.3.2020 20:56
    sana cevap vermek isterim.
    evrimi kabul edipte insanı bunun dışında tutmayı ilk defa sende gördüm beni yeni birşeyle karşılaştırdın :)
    1.verdiğin ayeti en az 20 mealden baktım hayvanları değil canlıları sudan yarattım diyor, bu ayeti gerek yok ama hadi bilimle bağdaştıralım, bütün canlıların içinde su vardırda demiş olabilir ki doğrudur. canlılık suyun içinde başlamıştırda diyor olabilir ki buda doğrudur. yaratmak kelimesi belki direk olarak yoktan var etmek değilde, o şekilde meydana gelmiştir demekte olabilir. bu konuda ayrılığımız yok ama sana şunu söylim kuran bir bilim kitabı değildir, kuran insanın nasıl yaşaması gerektiğini anlatır, allahın bilimsel ayetleri doğanın ta kendisidir araştırın bulun.

    2. kimse evrimin amacı irade sahibi bireyler oluşturmak demedi ki. evrimin böyle bir amacı yok. evrim popülasyon içinde avantajlı bireylerin seçilmesi ve seçilen genomların aktarılmasıdır bu kadar. evrim akıllı, mantıklı ve bilinçli bir mekanizma değilki. veya şöyle olursa iyi olur diye birşey yokki. avantajlı özellik neslini devam ettirir bu kadar. hem iradeden kastın ne onuda anlamadım, bence her hayvanın iradesi var. beden diliyle konuşabilen goril var yavv. goril bize doğayı mahvettiniz, doğaya ve canlılara dikkat edin diye mesaj veriyor daha nerede irade arıyacaksın.

    ayrıca insan maymundan gelmemiştir. insan zaten kendimizi ne kadar bu kategorinin dışında tutmaya çalışsakta bir maymun türüdür. fiziksel özellikler, karakteristik özellikler, genetik bilimi, arkeoloji, antropoloji, embriyoloji hepside bunu kanıtlıyor ve bilim camiasında böyle bir tartışma yok. yani bu kategoriyi solucanlarda yapsa kendisini ayrı ve dışarda tutmak isteyecekti. pis sümüklüböcekler kimki bizim amcaoğlu olsun diyecekti.
    0
    bablisok 3.3.2020 23:19
    yazdığın birçok kelimenin anlamını bilmediğimi söyleyebilirim :dd tabi bıranşım değil ben sanatla uğraşan bir insanım ama bazen böyle konularda tartışmak güzel oluyor insana birşeyler katabiliyor
    şimdi evet haklısın kuranda bütün canlıları sudan yarratık diye geçiyor o ayet ama aynı zamanda insanların topraktan cinlerin ateşten ve meleklerin nurdan yaratıldığıda biliniyor ben evrim yok demiyorum var hatta islamdada bunun işaretleri var ama islam insanı evrimden uzak tutuyor insanı insan yapan özellikler bu yüzden mesela irade hayvanlarda irade yoktur bir ineğin süt vermek istememesi gibi bir durum yoktur şuan iradem olduğu için istersem bir gün boyunca aç kalırım ama bir hayvan bunu yapamaz yiyecek bulduğu her yere saldırır yani şöyle hayvanlar güzel-çirkin, doğru-yanlış ayrımı yapamaz ve böyle bir şeyin evrimle gelişip edinildiğini sanmıyorum milyonlarca yıldır var olan birçok hayvan içinden sadece maymunun evrilip irade sahibi olması bana saçma geliyor gösterdiğin goril örneği ise buna benzer bir sürü animasyon oyun var animasyon olmasa bile ben genelden bahsediyorum bir gorilin vucut hareketiyle konuşuyor olması başka hiç bir gorilde olmayan birşey
    0
    tesla52 17.4.2020 22:30
    ben bu yanıtıma cevap verdiğini görmemiştim şimdi denk geldi. benimde branşım değil bende sinemayla ilgilenmeye çalışıyorum ki sinemada 7. sanattır :) ama astronomi ve biyolojiye çok ilgiliyim, evrim ağacı sayfasının hiçbir videosunu hiçbir yazısını kaçırmam ki kendisi türkiyenin en kaliteli ve en güvenilir bilim anlatıcılığı sayfasıdır. sana bir ayet söyleyeyim, insan uzunca bir süre adı anılası bir varlık değildi. yani önemli ve değerli değildi diyor, allah sonsuz gücü ve kudretiyle bizi evrim sonucunda meydana getirmiş olamazmı yani, hristiyanların papası çıkıpta bizim dinimiz evrimle çelişmiyor diyebiliyorda bunu biz neden söyleyemiyoruz. insan ne zaman maymundan evrimleşip senin deyiminle akıllanıp irade sahibi olduysa ahlak sahibi olduysa, doğruyla yanlışı ayırt edebildiyse işte o irade sahibi olan ilk insanlara allah ademoğlu der ve imtihana çekmeye başlar, kitaplar gönderir, peygamberler gönderir. kuran nasıl yaratıldığını anlatmaz, kimin yarattığını ve neyden yarattığını anlatırki, tek bir maddede söylemez, sudan, meniden, balçıktan, topraktan gibi şeylerden yarattım derki bunların hepsi insanın yaşaması için gerekli olan şeylerdir yani doğrudur. ben bu şekilde kabul ediyorum. ve bu sonuca ggelmek için yıllarımı verdim.
  • 1
    democrat 3.3.2020 21:18
    evrimi kabul ediyorum fakat evrimin yaratıldığını düşünüyorum. yani maymundan insan geldiğini kabul etmiyorum. türlerin kendi içerisinde evrimi var.
    0
    tesla52 3.3.2020 22:33
    tmm bende evrimin allahın istediği şekilde meydana geldiğini düşünüyorum. tabi maymunla ortak atadan geldiğimizide kabul ediyorum. evrimi kabul etmek illa ateist olmayı gerektirmez. ayette ne der, insan uzun bir süre adı anılası bir varlık değildi. yanı evrimsel süreçteki zekamızın gelişmesi ve artık ahlaklı insanlar oluşumuz insanoğlunun başlangıcı tabiki imtihanında başlangıcı.
  • 0
    samurayolanmohikan 18.4.2020 00:07
    evrim bir gerçektir. insanlar anlayamadıları ya da sahip oldukları düşünceyle bağdaştıramadıkları şeyleri yanlış diyerek çöpe atarlar. evrim konusu bunun en acımasız örneğidir.
    0
    tesla52 18.4.2020 08:40
    bunu bildiğim için inanıyor veya inanmıyorsunuz sorularını sormadım, kabul edip etmediklerini sordum, tabi evrimin inanılmaya veya kabul edilmeye ihtiyacı yok. ben 4 tane sorumlu buluyorum, 1 siyasi liderler, 2 cemaat liderleri, 3 biyologlar, 4 tıpçılar, hadi 1 ve 2 yi geçtim zaten gerizekalılar ama 3-4 türkiyede evrimin anlaşılması, öğrenilmesi ile ilgili hiçbir çalışma yapılmıyor yavv, hatta halkın içinde kabul etmediklerini söylüyorlar tepki almamak için bu kadarda olmaz.
    0
    samurayolanmohikan 18.4.2020 21:27
    hocam en büyük problem din adamlarında bundan 1000 sene önce biyoloji bilmeyen adamlar kuranı kafalarına yorumlayıp evrim yoktur demiş. şuan ki din adamları da bunlar yok dedi var olamaz diyor.
    buradan başlayan bi infial sonucunda siyasetçiler koltuklarını korumak için işine geldikleri şekilde davranıyor. yani evrime inanmamak dinle alakalı değil parayla koltukla alakalı.
  • 0
    lafleur 18.4.2020 03:19
    çokça kez evrim tartışmalarına katıldım. pisa skorlarında fen matematik skorlarında türkiyenin yerini gördüğümden beri uğraşmama kararı aldım. eğitilmez bir sürüyüz malesef. sözüm sözlükten dışarı, hücre nedir desek organik madde ne demektir desek yanıt veremeyecek tipler, bilimdışı referanslar vererek evrimle savaşıyor. haydi rastgele ne diyebilirim ki.
    0
    tesla52 18.4.2020 08:47
    sözler köşkü evrimi çürütüyor izle, cem yılmaz, tolga çevik filan hikaye yani çekmecede ekmek çürütemeyecekler evrim çürütüyor, sonuna kadar izleyen bordo berelidir.
  • 0
    argent 19.4.2020 13:07
    soruya bakıyorum bir de cevaplara bakıyorum şaka gibi aziz nesin gerçekten haklı ya
    0
    hedap 19.4.2020 13:30
    soruya bakıyorum, bir de şu cevaba bakıyorum şaka gibi. aziz nesin gerçekten haklı ya.
    0
    argent 20.4.2020 19:26
    ikinci nesil ütü yapma uza canım cigerim