kader ve dua

    18
    shewolf 14.2.2018 01:25
    bu iki kavram birbiriyle çok çelişkili değil mi? kader önceden belirlenmiş alın yazısı, dua değiştirilme ihtimali olan olaylar.
    kadere iman ediyoruz elbette fakat duayı araya katınca insan bir an duraksıyor. madem kader asla değiştirilemez , o halde dua etmenin bir manası var mı? yani bakıyorum da bir çok insanın ağlaya ağlaya kendini parçalaya parçalaya ettiği duaların bir çoğu kabul olmuyor. kimisinde hiç olmuyor. kimisinde de tam oluyor.

    dua kaderi etkileyebilir mı?
  • 1
    ganja 14.2.2018 01:26
    senin duanın kabul olmuş yada olmamış hali kader dahilinde. allah duanı kabul edip etmeyeceğini ezelden biliyor. gerçekleşebilecek tüm ihtimalleri kapsıyor kader.
    0
    shewolf 14.2.2018 01:41
    ben dua ederek o ihtimalleri bastırmış mi oluyorum?
    1
    ganja 14.2.2018 01:46
    sen dua ederek başına iyi şeyler gelmesini yada kötü şeylerin gelmemesini sağlayabilirsin dua etmezsen allahtan yardım istememiş olursun dua senin hayatını %100 etkiler kader senin dua etmiş yada etmemiş olmanı kapsar yani başına gelecek herşey senin elinde dua ile bir beladan kurtulabilirsin yada dua edersin çocuğun olur zengin olursun falan filan bunları şuan yapabilirsin kader senin ettiğin dua yaptığın bir iş herşeyi kapsar ama seçimleri yapan sensin yani kaderin yazılı ama senin kaderini en değiştirmiş halinle yazılı kader aslında değişmez ama sen şuan hayatını değiştirebilirsin kader bu değişimlerin tümüne rağmen allahın ne yapacağını bilmesidir ve aynı zamanda kafanı karıştırmak istemem ama şuan allahın bastığı play butonuna bir video akıyormuş gibi hepimiz yazılı olanı yaşıyoruz.
  • 2
    gokkusaklikus 14.2.2018 01:30 ~ 01:31
    ya aklıma şey geldi, işte diyo ki fiziksel olarak öldüğümüz zaman, beynimiz bir süre daha aktif olarak çalışmaya devam eder ve bu süre ortalama 7 saniye olarak kabul edilir. bu 7 saniyede, bilinçsizce bilinçli olduğunuz bir rüya evresi içindeyizdir ve rüyada iken zaman kavramının olmadığı bilinen bir gerçektir, bir gün bir dakika, bir saniye bir yıl gibi geçebilir.
    yani aslında su an o son 7 saniyenin içinde bile olabiliriz.

    ben bunu ilk gördüğümde çok etkilenmistim, başlığınla pek alakalı değil ama aklıma bu geldi
    0
    ganja 14.2.2018 01:33
    dmt salgılıyormuş beyin ölüm anında. bu bir uyuşturucu bilmem biliyor musun.onun etkisiyle bütün hayatın falan gözünün önünden geçiyormuş.
    0
    gokkusaklikus 14.2.2018 01:34
    yok onu bilmiyodum, hatta bu anlattigimda son 7 saniye teorisi olarak mi ne geciyo. bazı yerlerde de uydurma bişi olduğu yaziyo
    -1
    shewolf 14.2.2018 01:40
    ispatlanmıştır umarım.bende duymuştum böyle bir şeyi. şimdi kendi düşüncelerimle yorumlayacak olursam, diyorlar ki bu 7 saniye 1 yıl bile sürebilir. bu cümle bana şu mantığı getiriyor, o 7 saniyedeki bulunduğun alem çok hızlıdır fakat dünyadaki zaman daha ağır ve yavaştır.

    o zaman bu 7 saniyeden sonra ruh uyanacak ve kendi vücudunu görecek. insan toprağa gomulmeden göklere yukselmezmiş. o zaman aralığında bir çok duyguyu yasayacak. ama pişman olmak varya :/ işte o anı yaşıyor gibi hisset, ailen öldüğün için ağlıyor, gunahkarsın, asla dönüş olmayacak, :( gidiyorsun be, dünyada bahsettiğin; öyle bir günde gitmek istiyorum ki kimse benden bir daha haber alamasın, sözün ancak bu kadar hakiki olabilir
    0
    gokkusaklikus 14.2.2018 01:42
    üç günlük değil yedi saniyelik dünya olarak değiştiriyorum o zaman, onay var mı
  • 1
    belloch 14.2.2018 02:34
    bu kızı tutun dinden çıkacak yakında :d
  • 0
    micheldebourbon 14.2.2018 09:12
    duruma göre değişir. çünkü dua bir dilekçe gibi birşey. mesela 'fatiha suresi' hem suredir hem de kendi içerisinde bir dua anlamı taşır. kader denilen şey birbir türlü olasılıklardan meydana gelir. bazen tanrı bunu kabul eder kaderi değiştirir bazen değiştirmez.
  • 0
    marulkafa 14.2.2018 09:13
    yani,eğer inanıyorsan, allah kavramını kafanda öyle bir yere koyman lazım ki,kader dediğimiz olayın hem ettiğimiz edeceğimiz duaları hem de onların kabul olup olmayacağını kapsaması gerekir. allah'ın yaşantımızı bilip, neye göre dua edeceğimizi bilip bu duaların edileceğini,onların kabul edilip edilmeyeceğini önceden bilmesi olmalı kader. böyle olmalı çünkü bunun aksi ise insanı ince çizginin diğer tarafına atar. belki de atmalı. çünkü bu kadar kudretli olan allah, eğer her şeyi bu kadar önceden belirlediyse, biz yazılmış bir senaryodan mı imtihandayız. yok önceden hiçbir şey belli değilse senin dediğin çelişki olmaz mı? duayla kadere mi müdahele ediyoruz? neyse ben bi çay alayım kendime.
    -1
    shewolf 14.2.2018 23:39
    bence bilmediğimiz kavramlar var hala. onları bulmak için kur'an'ı okuyun diyorlar. bilgi toplayın diyorlar.
  • 1
    ademak 15.2.2018 07:39
    kader önceden belirli bir şey değil arkadaşım, özgür iradenle değişebilen bir şey. aynı zamanda allah'ın da isteği ile değişebilen bir şey. allahın senin nasıl öleceğini biliyor olmasının sebebi allah olmasıdır. o her şeyi biliyor. bu ince çizgiyi görebilmen lazım yoksa bu sorularının cevabını hiçbir yerde bulamazsın. unutma, bu düşünmeni sağlayacak beyni de o vermiş sana. bu soruların net cevabı olsa zaten biz kul olmazdık.
    -1
    shewolf 15.2.2018 17:20
    yani şöyle mi, senin özgür bir iraden var ve allah bu irade ile ne yapacağını biliyor
  • 1
    horseman 15.2.2018 14:47
    17/isrâ-13: ve biz, her bir insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık... 'kader gayrete aşıktır derler, çektiğin zahmet gün gelir rahmete dönüşür.'

    bazı şeyler tabi değiştirilemez aile ırkın vs. ama insan başına gelen kötü olayları kader deyip geçiyor. insan oturduğun yerden benim kaderim böyleymiş diyip kabullenirse çok büyük bir yanılgıya düşmüş olur. dua ise senin silahın olacak kim bilir anne baba vermiş olduğun sadaka ya da bi başkasının duasıyla farkında olmadan ne kazalardan olaylardan kurtulmusundur. başına kötü bisi geldim mi de benim kaderim buymuş diyor. tedbir elden takdir allah'tan.( biraz karma oldu gibi sanki ilkokulda kompozisyon yazar gibi hissettim:d)
    -1
    shewolf 15.2.2018 17:19
    :) o zaman başarılı derim
    -1
    horseman 15.2.2018 17:34
    100 mü aldım :d
  • -1
    ultraviolence 15.2.2018 17:49
    birden çok kader var sen yaptığın davranışlarla hangisine yöneleceğini seçiyorsun
  • 0
    bazarcidayi 15.2.2018 18:02
    dua ile kader bile değişebilir.

    amel önemli.
  • 1
    et2olamayangenc 15.2.2018 18:35
    allah'in sonsuz ilmini yaptigin bu yorumla birazcik kucumsuyorsun. alemlerin rabbi evreni yaratmadan once herseyi biliyordu. beseri ve ilahi kaderi biraz arastirmani oneririm.
  • 1
    liaramothy 15.2.2018 20:46
    "kadere iman ediyoruz elbette" sözünden islam dinine inandığını varsayarak devam ediyorum ki, islam dinine göre kadir gecesi edilen her dua kabul olur. kadir gecesi duamın kabul olmaması için dua edersem şayet bir çelişki yaşanır tanrı duamı kabul etme durumundadır fakat duamı kabul etmemesi için dua etmişimdir bu durumda tanrı "duamı kabul etme" duamı kabul ederse duamı kabul etmiş olur fakat kabul etmemesini istemişimidir kabul etmezse kadir gecesi her dua kabul olur mantığı yanlıştır ve kısır döngüye giren bir çelişki ortaya çıkar. bu noktada sana dayatmak istediğim bir şey olmadığının altını çizerek devam ediyorum ki kader kavramını değiştirilemez olarak düşünmek hayatını anlamsız kılar fakat kaderi kendin yazdığın ve kendin oynadığın bir senaryo olarak görmek varoluşuna bir anlam katabilir bu konuda oruç aruoba'nın benlik kitabında kadere dair olan yazını da buraya bırakıyorum,
    "pekala: 'alınyazısı'nı (kader, fate, schiksal, destiny)- o kadar kolaylıkla geçiştirmeyeceğim:- kişinin 'dışından', bir merci (tanrı, burç ,vb.) tarafından belirlenmiş ve 'alnına yazılmış' olması gibi bir saçmalığa izin vermeden, 'kader'e, içinde etkin olduğu düşünülen; kişinin yaşamının içinde bulunabilecek bir şey olarak bakarsak, bu -artık 'yazgı' diyelim; kişinin bir önce içinde olduğu durum ve bulunduğu eylem ile, bir sonraki durumu ve eylemi arasındaki ilişkidir."
  • 0
    sauronungozbebee 15.2.2018 21:48 ~ 21:49
    şunu duymuşsundur; allah bazen duanı kabul eder bazen daha iyisini verir bazen de diğer dünyada istediğini verir.
    bence bu tam da merak ettiğin olayı açıklar nitelikte eğer duan kaderini etkiliyorsa belki diğer dünyada olur belki de etkilemeyecek başka bir şey gerçekleşir. benim düşüncem böyle
  • 0
    bossadam 21.4.2018 22:22
    yaratıldın, rolun verildi ve oynamaya başladın hayat sana 2 farklı seçenek verdi. allah hangi yolu seçeceğini senin yarattıktan itibaren biliyor zaten aksini iddaa eden olmaz. edeceğin dua ise ettiğin duaya bağlı olarak çaban var ise ve hayırlısı ise kabul olur ama bunlar kadere bağlıdır. özet olarak dua kadere bağlıdır. ayrı düşünülemez.
  • 0
    ademarslan 10.1.2022 00:26 ~ 12.1.2022 23:18
    dualar insan hayatında her zaman büyük önem taşımıştır. farklı kategorilerde pek çok dua bulunmaktadır. peki, nasıl dua edilir? dualar nasıl okunmalıdır? bunların cevabı için dualar sitemizi incelemelisiniz.