herkesin her açıdan tamamiyle eşit olduğu bir hayat ister miydin?

    20
    romica 27.5.2018 15:43
    bu bir ütopya evet ama sen ister miydin böyle bir hayatı?

    herkes tıpa tıp eşit olacak imkanlar açısından. herkes ayda 5 kilo et yiyecek veya yine herkes aynı kalitede giyinecek. herkes aynı şartlarda tatil yapıp yine aynı tempoda çalışacak.

    lüks diye bir şey olmayacak çünkü herkes aynı standartlarda yaşayacak.

    ne diyorsunuz?
  • 0
    horseman 27.5.2018 15:48
    elenme usulü olurdu herhalde. üşengeç tembel uykucu olanlar oturduğu yerden kalkmaz, çalışan uğraşan emek veren kişilere laf sallarlardı sonra ver elini kaos
  • 0
    psv 27.5.2018 16:07
    cennette bile herkes eşit olmayacak diye biliyorum, işlemez bence mutlu olamayız. belki de başkalarından daha iyi oludğumuz için mutluyuz.
  • 0
    masaldiyari 27.5.2018 16:09
    robot olurduk yani kısaca.
  • 0
    furkaaaan 27.5.2018 16:09
    tabikide baba elin milletvekilinin oğlu okumadan çabalamadan masa başı ise geçsin bizim burda götümüz çıksın eğer adaletli bi ülke olsaydık neyse boşver....
  • 0
    mualum 27.5.2018 16:09
    evet isterdim bunun icin cabaliyoruz zaten
  • 0
    mataramasuko 27.5.2018 16:11
    sosyalist bir düzen istemiyorum.ama kimse aç kalsın da istemiyorum.
  • 1
    ferdazor 27.5.2018 16:11
    bu sadece thomas more un ütopyasında olabilecek bir (adı üzerinde) ütopya. o zaman kimse kendi eksiklerini veya fazlalıklarını göremezdi, kendisini geliştiremezdi. herkes eşit miktarda aynı nimetlerden faydalanınca da, bir çok itiraz ortaya çıkacaktı. bunun yerine daha adili herkes emek verdiği kadarını alsa daha iyi olabilir belki. hak etmediğine el uzatmayacak erdeme sahip olsaydı.
  • 1
    naciyenur 27.5.2018 16:12
    hayır
  • 0
    metceyn 27.5.2018 16:13
    isterdim.net baska denilcek bişey yok cennetin bile 8 katmanı cehennemin 7 katmanı varken böyle bir cennetten üstün dünyayı (üstün ütopya düşüncesi ) kım ıstemez
  • 0
    bydgr 27.5.2018 16:13
    farklılıklar zenginlik katar bence herkes en alt yaşam standardıdın bile cok iyi oldugu bi hayat isterdim kimsenin kimseye üstünlüğü olmadığı bi hayat
  • 0
    bahriyeliekrem35 27.5.2018 16:15
    istemezdim cünkü sıkıcı bir dünya olurdu
  • 1
    delibirdeli 27.5.2018 16:15
    bahsettigin şekilde olan bir ülke zaten var, küba. ama gerçekten güzel bir hayat mı yaşıyorlar pek emin olamadım. bir sitede başka bir şey diyorlar, başka bir sitede başka bir şey.
  • 1
    mathman 27.5.2018 16:16
    kesinlikle ayir
  • 0
    markievicz 27.5.2018 16:17
    bu sistemede komünizm deniyor
  • 0
    pandaks 27.5.2018 16:17
    tabiki isterdim boylece daha iiyi bi dunya geliştirebilir dik
  • 0
    _beyefendi_ 27.5.2018 16:18
    yok ebesinin amı
  • 0
    sezaiuyar 27.5.2018 16:18
    öyle bisey mümkün olamaz olmasında. çünkü az çalışanla çok çalışan arasında bir fark olmalı düşünsene adam sadece geziyor iciyor yiyor ama sen napıyosun çalışiyosun adamin yiyeceği şeyi üretiyorsun içeceği şeyi yapıyorsun. bir zama sonra adam derki ben niye yapıyorum ötekide boyle der sonra bi bakarsın kimse çalışmıyor.
  • 1
    rege 27.5.2018 16:24
    hayır okuyanla okumayan niye bir olsun
    1
    omerkoksal55 27.5.2018 16:46
    bizi okutanda çalışan babamız yada anamız biz onlardan üstünmüyüz simdi
    -1
    rege 27.5.2018 16:52
    ozaman söyle diyim çalışanla çalışmayan ama yine de üstünlükle alakası yok emeklerinin karşılığını alıyorsun sonuçta
    0
    omerkoksal55 27.5.2018 17:02
    okumadanda alabiliyorsun emeyinin karsiliğini ama sen öyle düsünüyorsa farklı
    0
    rege 27.5.2018 17:09
    ama okuyanla eşit olmuyorsun onu anlatmaya çalışıyorum
    0
    argent 22.2.2021 01:24
    evet cahillik farklı bir şeydir. okumanın önemi büyüktür. elbette hemen hemen herkesle diyalog kurarsınız ama üniversite lise bitirmemiş bir çok kişiyle sadece konuşabilirsiniz, anlaşmak zordur. statü farkı vardır. bilinç farkı vardır. okumuş kişiye ''bak pusulada mührü en soldaki logoya vur'' demezsin en azından. biraz daha sorgular ve merak eder
  • -3
    sublibilal 27.5.2018 16:24
    iğrenç, sıkıcı, yaşanmaz bi ortam olur. adalet olmaz. mevcut durum her ne kadar adil olmasa da bu sözkonusu eşitlik asla makul olamaz.
  • 1
    dygu 27.5.2018 16:24
    bazen evet bazen hayır
  • 0
    hayyam8 27.5.2018 16:29
    yani güzel ama ütopya güzel olmasi da ütopyalığindan degil mi zaten. o zaman kadir şinas insanların degeri daha çok bilinecekti lakin çok muhterem olurduk...
  • 0
    omerkoksal55 27.5.2018 16:30
    o zaman hayatın bir tadı olmazdıkı herşey sistematik bu dünyada
  • 0
    romeoo 27.5.2018 16:40
    zaten birçok kişi eşit olarak doğar, sonra kuralı insan bozar.

    allah istese idi bizler de hayvanlar gibi hava da olabilirdik, kimimiz yerde kimimiz de yerin altında olmuş olarak doğabilirdik, ama eşit doğduk.
  • 1
    paradoksa 27.5.2018 16:42
    ısterdim
    0
    br0k0ly 27.5.2018 16:48
    baya açıklayıcı bir yorum, derin düşüncen için teşekkür ederiz.
    0
    paradoksa 27.5.2018 16:59 ~ 17:00
    eger herkes esit imkanda olursa luks diye bi sey olmaz cunku dusunulenin aksine luks diyebi sey kalmaz degil herkes ayni luksu yasar seklinde bi suru degisik yorum yapilabilir ama hepsi ucu acik ve tahmim edilebilir sebepeler zaten. kisaca istiyorum dedim bu yeterliydi bazen neden istedigini dusunmek daha derindir istenilen yorumu hemen vermekten
  • 2
    savas8 27.5.2018 16:48
    bazen durup
    'keşke hepimiz eşit olsaydık"diyorum

    ne zengin-fakir
    ne sen-ben farkı olsun
    kış günü herkesin evi barkı olsun

    sonra, belki de bu düzensizlik bildiğim bir
    #düzendir# diyorum
  • 1
    serraydn58 27.5.2018 16:49
    o durumda herjes eşitliği bozmak için uğraşırda ya da bize bu duruma sokan eşitliği sağlayan kişiler bizimle eşit olmayacaklarından farklı durumlar işte.
  • 0
    sessizflamingo 27.5.2018 16:59
    kim istemez ki.. düşünsene şu an bir grup insanın seçtiği insanı halktan üstün tutuyorlar ne kadar düzensiz bir toplum ne kadar düzensiz bi millet
  • 0
    uylasi 27.5.2018 17:00
    hayalî bile güzel
  • 0
    kahvelipuding 27.5.2018 17:55
    şuan ki 'lüks' olanlara da herkes sahip olacağından ben isterdim. insanlık bunu hak ediyor.
  • 0
    erenaytan 27.5.2018 18:01
    lüks hayat yaşamayı kim istemezki ?
  • 0
    maltsever24 27.5.2018 18:02
    istemezdim neden elde etmek icin bir fırsatım varken değerlendirmeyip herkesle aynı standartta olayım ki
  • 0
    arrivesyphonix 27.5.2018 18:18
    yok
  • 0
    shewolf 27.5.2018 18:37
    bence eşitlik her zaman mutluluk getirir. bu yüzden evet her açıdan eşit olmayı isterdim
  • 0
    birmir 27.5.2018 19:20
    eşitlik deilde suan utopik olan adaleti isterdim alin terinin karsiligini alamak isterim ...
  • 0
    emrahkadiroglu 27.5.2018 19:34
    en iyisi öyle olması değilmi

  • 0
    canyuksel_02 27.5.2018 19:53
    şimdi bu duruma göre değişir tüm dünyada kimsenin açlıktan olmemesini isterdim ama bir tecavüzcu orospu çocugla eşit olmak istemezdim
  • 0
    mr_yaman 27.5.2018 23:18
    böyle bişey mümkün olsa acaba savaşlar, iktidar hırsı, egoist insanlar yine var olabilir miydi ?
  • 0
    beklemekten 27.5.2018 23:36
    istemem
  • 0
    mk281 28.5.2018 01:10
    kesinlikle evet
  • 0
    cioarkey 28.5.2018 03:01 ~ 22:12
    neden yaşıyoruz sorusunu sordurup bol bol intiharı peşinden getiren sistem.
  • 0
    yaz 11.2.2021 21:34
    isterdim valla yıldım hayatın stresinden, mücadeleden, çok yoruldum puivvv
  • 0
    mein_diana 12.2.2021 00:53
    ben istemezdim hacı
    ben çalışıyosam ve biri benden daha az çalışıyorsa ama yine de aynı hayatı yaşıyosak
    duvardaki adalet yazısına gülerdim sşösşsösşdçxğxç
    son kısım ne alaka bilmiorum
  • 0
    hedap 12.2.2021 14:03
    sosyalist komünist bir ülkede yaşamak ister miydiniz diye sorsaydin aynı yere çıkacaktı bu soru:)
    tabii ki hayır.
  • 0
    victoria87 13.2.2021 12:02
    bir yandan iyi olur diğer yandan kötü olur iyi fikir ama birde kötü fikir :d .
  • 0
    lacmiras 13.2.2021 23:19
    bu sebepten küba da yaşamak isterdim.
  • 0
    cwinq 18.2.2021 00:03
    eşitliğin, adaletin, işçi haklarının ve yaşanılabilir bir sistemin köpeğiyiz. hiçbir zaman bitmez başlıkta yazdığın arzumuz..
  • 0
    madara 18.2.2021 13:21
    öncelikle bu bir ütopye değil distopya. hiçbir ekstra emeğin karşılığı yok, hiçbir amaç yok, hiçbir motive yok dolayısıyla hiçbir gelişme de yok. kimse dünyayı değiştirecek şeyler yapamıyor çünkü herkesin parası aynı.